עסקים רבים, המבססים חלק ניכר מפעילות השיווק שלהם על רשת האינטרנט, מתחבטים בשאלה האם כדאי להשקיע את עיקר המשאבים והתקציבים של העסק בתהליך של קידום ממומן, או שמא כדאי דווקא לנתב אותם לביצוע תהליך של קידום אתרים אורגני לעסק. במאמר הזה ננסה לסקור כמה וכמה סיבות שבגללן כדאי לבית עסק להשקיע את עיקר המשאבים שלו בנושא קידום אורגני ולא ממומן.
אז, מדוע כדאי בכלל, לבצע תהליך של קידום אורגני להשגת נראות טובה יותר בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים, עבור שאילתות פופולריות של הגולשים? הנה כמה סיבות:
סיבה ראשונה: אתם לא מעוניינים לשלם על קליקים של מתחרים
כל מי שמנהל קמפיין לקידום ממומן בגוגל מכיר את התופעה: תקציב – יש. הקלקות – יש. כניסות לאתר – יש. מכירות – הרבה פחות. הסיבה העיקרית לתופעה הזאת מוכרת בתחום הזה כבר די הרבה זמן: מתחרים, סקרנים וסתם טרולים ברשת, אשר מקליקים על מודעות ממומנות בידיעה ברורה שאין להם כל כוונה לרכוש מוצר או שירות, ובידיעה ברורה שמנהל האתר אליו הם נכנסים משלם בעבור כל הקלקה שלהם.
אם התופעה הזאת מטרידה גם אתכם, אתם לא לבד. יותר ויותר בעלי עסקים מבינים שהמודל בו הם משלמים פר הקלקה הוא מודל שניתן לנצל אותו לרעה ולגרום לבית העסק המפרסם הפסד כספי לא מבוטל, מבלי שיראה תוצאות עסקיות מספקות.
לכן, בחירה בקידום אורגני לצורך קידום העסק היא בהחלט דרך פעולה שיכולה לאפשר לבית עסק להימנע מבעיות כדוגמה זאת שהוצגה, שהרי הקלקה על תוצאות טבעיות במנוע החיפוש לא עולה לבית העסק דבר. בנוסף, תהליך קידום אורגני מאד עוזר בהקשר של מיתוג באינטרנט.
סיבה שניה: אתם רוצים טראפיק איכותי באתר
לא מופרך יהיה להגיד, כי טראפיק באתר שמקורו בתוצאות אורגניות הוא טראפיק איכותי יותר. הסיבה היא בכך שגולשים שמגיעים בעקבות הקלקה על תוצאות אורגניות הם בדרך כלל גולשים שרמת האמון של בעסק המוצג היא גבוהה יותר (מנוע החיפוש, הרי, דירג אותו במקום גבוה), ולכן, בשלים יותר לבצע רכישה או הזמנה באתר.
סיבה שלישית: אתם רוצים תוצאות לאורך זמן
מקדמים אתר באמצעות קמפיין ממומן? זיכרו – ברגע שהפסקתם את הקמפיין, זר הגולשים לאתר שלכם יפסק לאלתר. אם אתם מעוניינים בתוצאות טבעיות לאורך זמן, דווקא תהליך של קידום אורגני הוא זה שיספק לכם את המענה הטוב ביותר.
בתהליך קידום אורגני הקמפיין לא נפסק, והגולשים ממשיכים לראות את העמודים השונים באתר בדפי תוצאות החיפוש, להקליק עליהם ולהיכנס לאתר לאורך זמן רב, גם כאשר מדובר על קידום חנות באינטרנטית, בלוג, אתר תדמית או כל אתר אחר.
קידום אורגני ולא ממומן – סיבה רביעית: אתם רוצים לייצר נכס מניב
בניגוד לתהליך הקידום הממומן, שבו מרגע שנפסקה תנועת הגולשים בתשלום לאתר, מנועי החיפוש אינם מכירים עוד באתר, הרי שבתהליך קידום אורגני תוכלו לייצר נכס שיניב לכם הכנסות לאורך זמן. כיצד עושים זאת?
ראשית, אם האתר מייצר הכנסות באופן שוטף, תוכלו למכור אותו למתפעל אחר שבקיא בתחום העניין שלכם, ומעוניין לייצר לעצמו מקור פרנסה. שנית, תוכלו להשכיר את האתר למשך זמן נקוב ולאפשר לבעל עסק אחר לקחת את המושכות, לבצע את השינויים הדרושים לו באתר, ולייצר לעצמו הכנסות באופן שוטף. שלישית, תוכלו, כמובן, למכור מן האתר רק את הלידים, ולספק לבעל העסק לו אתם מייעדים אותם שקט נפשי. כלומר, בעל העסק יצטרך לענות לטלפונים ולהשיב למיילים, אולם לא יאלץ לתכנן ולבצע אסטרטגיה שיווקית כלשהי על מנת להגיע לקהל היעד שלו הוא מתכוון למכור מוצרים או שירותים.
סיבה חמישית: אתם רוצים למצב את עצמכם כסמכות בתחום
ללא ספק, אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בתחום קידום האתרים האורגני, הוא מיצוב הסמכות שלבעל העסק. כאשר גולשים רואים שתוצאות הרלוונטיות לעסק מופיעות בצורה טבעית במקומות גבוהים בדפי תוצאות החיפוש, הם מסיקים שהעסק עבר את הסינונים הנוקשים של מנוע החיפוש, ןניתן לבטוח בו.
אמנם, הגולש הממוצע אינו מודע לכך שמנוע החיפוש עושה שימוש במאות פרמטרים שונים על מנת לדרג את מידת הרלוונטיות של האתר לשאילתא שביצע הגולש, אך הוא מניח לרוב, שאם מנוע החיפוש בחר להציג עבורו תוצאה מסויימת, היא ככל הנראה התוצאה הסמכותית והרלוונטית ביותר שמנוע החיפוש מצא עבורו.
לכן, אם חשוב לכם למצב את בית העסק שלכם כבר הסמכות בתחומו לאורך זמן, ולהציג אותו כמומחה ומקצועי, תהליך של קידום אורגני יוכל לספק עבורכם את המענה השלם ביותר בהקשר הזה.
לסיכום
הבחירה בין תהליך קידום אורגני ותהליך קידום ממומן היא לא פשוטה, בטח לעסק שעושה את צעדיו הראשונים. עם זאת, אם אתם רוצים לבנות עסק בר סמכות בנישה שבה הוא פועל לאורך זמן, מעוניינים בטראפיק איכותי ובשל לרכישה של גולשים ולקוחות פוטנציאליים, מעוניינים להשביח את הנכס הדיגיטלי שברשותכם, מבקשים לקבל תוצאות איכותיות לאורך זמן, ולא מתחשק לכם לשלם על קליקים של סקרנים ומתחרים – תהליך קידום אורגני במנועי החיפוש השונים הוא הפיתרון המתאים ביותר עבורכם. על אחת כמה וכמה כשבודקים עלות מול תועלת בנושא קידום אתרים מחיר.