Super Seo
קידום אתרים בגוגל
Super Seo
קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים – ממומן או אורגני?

תוכן עניינים
קידום אתרים

איזה קידום אתרים יתאים לכם ביותר?

בפוסט הבא נציג בפניכם את ההבדלים בין קידום אתרים אורגני לקידום ממומן, את היתרונות מול החסרונות של כל אחת משיטות הקידום הללו, וגם נסייע לכם להבין מהי השיטה הטובה ביותר לעסק שלכם בזמן נתון זה. אז עם מה כדאי לכם להתחיל – קידום אתרים ממומן או אורגני? בואו נתחיל.

 

על קידום אתרים אורגני

קידום אורגני זו התנועה הטבעית במנוע החיפוש גוגל. אך ראשית יש להבין מה ההבדל הבסיסי בין ה"תנועה הטבעית" הזו לבין התוצאות הממומנות: אם למשל נכתוב ביטוי בשורת החיפוש של גוגל, התוצאות שלנו מתחלקות לשני סוגי:

  1. תוצאות ממומנות – נוצרו על ידי אנשים אשר שילמו כסף עבור קמפיינים פרסומיים בגוגל (Ad).
  2. תוצאות אורגניות טבעיות – אלו הן האתרים שגוגל בוחר להציג לפי דירוג שנקבע על פי קריטריונים מסויימים. התנועה האורגנית נחשבת ליותר איכותית ואמינה (משום שהיא לא ממומנת), ולכן גולשים נוטים לסמוך על התוצאות הללו יותר מאשר על המודעות הממומנות. בחלק מהמקרים נראה רק את התוצאות הללו, זאת כאשר מדובר בביטויים שאינם מסחריים.

 

יתרונות מול חסרונות – קידום אתרים ממומן או אורגני

כאן נכנס למעשה היתרון המרכזי של קידום אתרים אורגני. מכיון שהקידום הממומן הוא קידום שנעשה בתשלום, אנשים תופסים אותו כפחות אמין. לעומת זאת, תוצאות אורגניות נתפסות כיותר אמינות ולכן אנשים נוטים יותר לבחור בהן. יתרון נוסף של קידום אתרים האורגני על פני הקידום הממומן הוא בכך שמדובר למעשה בקידום מבוסס תוכן. כלומר, ככל שיש לי יותר עמודים באתר שלי הכולל תוכן מקורי ואיכותי, ככה יש לי יותר פוטנציאל וסיכוי גבוה יותר להגיע לגולשים הרלוונטיים אליי. בקידום ממומן אין את זה. זו הסיבה שאתרים שיש בהם בלוגים עשירים עם מדריכים ותוכן מאוד איכותי מקבלים פידבק מאוד גדול מגוגל, ומקודמים באופן אוטומטי.

 

בקידום אתרים ממומן, התשלום מתבצע עבור כל הקלקה על המודעה / אתר שלנו. לעומת זאת, עבור קידום אתרים אורגני, אנחנו משלמים סכום חודשי קבוע למקדם שלנו או אפילו מקדמים בעצמנו.

 

חשוב להבין כי הקידום האורגני תורם רבות להשבחת האתר באופן כללי. כלומר אם אני מחליט לצאת לתהליך ממוקד ומושקע של קידום אתרים אורגני לאתר שלי, תוך שנה או שנתיים האתר הזה יכול להיות שווה המון המון כסף. לעומת זאת בממומן, ההשקעה היא בטווח הקצר. ברגע שהפסקתי לשלם, הפרסום מופסק.

 

קידום אתרים ממומן או אורגני? ממומן זה כאן ועכשיו

אותו חיסרון הוא הרבה פעמים גם יתרון בקידום אתרים ממומן. כלומר מדובר בפעולה שהיא מיידית – תוך זמן לא רב יחסית מקדם אתרים יכול לבנות עמוד נחיתה (כלומר, אפילו לא אתר בהכרח), לקדם אותו דרך ביטויים ספציפיים ותוך כמה דקות להנות מתנועה פורה לעמוד שלי. אותה תנועה מתורגמת ללידים ואחר כך לכסף וזה בעצם היתרון הכי גדול בקידום אתרים ממומן. בנוסף, הקידום הוא ממוקד ואני יכול לבחור את הביטויים שאני רוצה לקדם ולנסח את המודעות שלי בדיוק איך שנכון לי ולעסק שלי. ככה אני גם בוחר את הקהל שלי והופך את השירות שלי לרלוונטי.

לסיכום, לכל שיטת קידום יש את היתרונות מול החסרונות שלה, לכן לפני שאתם מחליטים חשוב להכיר את העסק שלכם ואת צרכיו לעומק, להבין מה בדיוק אתם מחפשים, ורק אז לקבל החלטה.

מאמרים נוספים
הפופולריים ביותר
דף נחיתה

עידן האינטרנט והשיווק הדיגיטלי הביא לידי כך שיש כיום הרבה מאד דרכים ושיטות לקדם