Super Seo
קידום אתרים בגוגל
Super Seo
קידום אתרים בגוגל

ניהול מוניטין – מי צריך את זה ואיך עושים את זה?

תוכן עניינים
handsome-businessman-pointing-at-white-blackboard--J92ZW6D (1)

כל מי שיש לו נוכחות אינטרנטית כזו או אחרת צריך לדאוג לניהול המוניטין שלו ברשת. הסיבה לכך היא, שברגע שאתם מפרסמים משהו באינטרנט – בלוג, עסק, ארגון, או שמכם נקשר בשמו של ארגון בו אתם עובדים, כל אחד יכול לכתוב עליכם, או לפרסם מידע עליכם. זה יכול להיות מידע אמיתי, או כוזב, או מידע שהוצא מהקשרו, אבל אם מדובר על אינפורמציה שלילית, הדבר יכול לפגוע בכל דבר שתרצו לעשות לאחר מכן. אז איך מתקנים את הנזק?

 

מוניטין שלילי בגוגל – מה זה ואיך זה קורה?

מוניטין שלילי בגוגל יכול להיווצר כאשר אתם, או הארגון שלכם, מוזכרים בגוגל בהקשר שלילי, בעיקר כאשר מדובר על אזכור בפרופיל גבוה. למשל כתבה לא מחמיאה באחד מאתרי החדשות המובילים (מאקו, דה מרקר, סרוגים ועוד), או כאשר יש על שמכם אזכורים שליליים רבים במספר אתרים שונים. אלה יכולות להיות תגובות מאוכזבות של מספר לקוחות, שהתאכזבו מהשירות של העסק שלכם בתקופה מסוימת, או אזכור של תביעה משפטית לא מחמיאה שיצאה נגדכם וכל דבר אחר.

הבעיה היא, שכאשר מישהו ברשת יחפש את השם שלכם או את השם של העסק שלכם – האזכורים השליליים האלה הם הדבר הראשון שהוא יראה.

מיותר לציין, אבל זה בדרך כלל מבריח לקוחות, מקשה על מציאת עבודה חדשה ואפילו פוגע בחיים הפרטיים, אבל אם מדובר על פרסום שיש בו אמת, תהיה לכם בעיה רצינית להסיר אותו מהרשת באופן חוקי. לשם כל נועד ניהול מוניטין דיגיטלי, או ניקוי מוניטין.

 

ניהול מוניטין באינטרנט – פחות מסובך ממה שחושבים

ניהול מוניטין ברשת נעשה על ידי כלים של קידום אורגני בגוגל. זה יעל וזה עובד, אבל זה גם יכול לקחת הרבה זמן. הכל בהתאם לחומרת המצב. ככל שיש יותר אזכורים שליליים שלכם ברשת, יותר אזכורים שליליים שלכם באתרים חשובים, כמו YNET למשל, המשימה עשויה להיות מורכבת יותר.

ניהול מוניטין בגוגל הלכה למעשה

המטרה היא לשפר את הנראות שלכם ברשת. אז כדי ליישם ניהול מוניטין ברשת בצורה אפקטיבית, צריך לקדם באופן אורגני פרסומים חיוביים עם השם שלכם. ככל שהפרסומים החיוביים יתפסו יותר מקומות גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל, כך יידחקו תוצאות החיפוש השליליות לתחתית הדירוג וכאשר זה יקרה, הגולשים שמחפשים את השם שלכם ימצאו קודם כל את התוצאות החיוביות, המחמיאות. הם יצטרכו להתאמץ מאוד כדי למצוא אינפורמציה שלילית עליכם. אז איך מיישמים זאת?

 

ניהול מוניטין לעסקים – טיפים שעובדים

אפשר ליישם פעולות שונות לצורך ניהול מוניטין ברשת לאנשים פרטיים, או לעסקים, אבל חשוב לעשות את זה נכון:

  1. פתיחת עמוד ברשתות חברתיות – זה בדרך כלל מופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש
  2. פתיחת ערוץ יוטיוב – צרו וקדמו סרטונים מחמיאים וחיוביים בהקשר לשם שאתם רוצים לבצע עבורו ניהול מוניטין דיגיטלי.
  3. פתיחת בלוג חינמי עם שמכם – שם תוכלו לפרסם תכנים שיעזרו לכם לבצע ניהול מוניטין דיגיטלי אפקטיבי.
  4. פתחו ערך בויקיפדיה – גם זה צפוי להופיע גבוה בדירוג התוצאות
  5. פנו לשירות מקצועי. לאנשי מקצוע יש גישה לאינספור כלים מקצועיים שפשוט עושים את העבודה יותר מהר ויותר ביעילות, כמו כתיבה ופרסום של מאמרים מחמיאים על שמכם, מחיקת פסקי דין שליליים מהרשת, פנייה לאתרים שונים כדי לבקש מחיקה של הערך השלילי ועוד.

 

לסיכום

הטיפ הכי מועיל שיש לנו לתת לגבי ניהול מוניטין בגוגל, הוא להקדים תרופה למכה ולהשתדל שלא לבצע פעולות שעלולות לפגוע בכם בסופו של דבר.

אבל יש לא מעט מקרים בהם אנשים מקבלים אזכורים שליליים בגוגל מסיבות שלא תלויות בהם ולשם כך, כדאי להשקיע בנכסים אינטרנטיים בולטים וחזקים, בהם תפרסמו את מה שאתם באמת רוצים שידעו עליכם, שיופיעו במקום גבוה בדירוג תוצאות החיפוש מלכתחילה. בכל מקרה, כשאתם זקוקים לתיקון נזקים, פניה לגורם מקצועי היא הדרך האפקטיבית ביותר לטפל בעניין.

מגוון הכלים העומדים לרשותם של בעלי המקצוע בתחום הוא פשוט מגוון הרבה יותר, בעלי המקצוע בתחום יכולים להעמיד לרשותכם את הניסיון שלהם, את הקשרים שלהם ואת הידע שלהם, כדי ל בצע עבורכם ניהול מוניטין דיגיטלי באופן הכי אפקטיבי שניתן.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
מאמרים נוספים
הפופולריים ביותר
בדיקת מהירות אתר

בדיקת מהירות אתר או דף נחיתה נחשב לתהליך קריטי המאפשר לנו בעקיפין ליצור התאמות