העולם שחיים בו כיום הוא עולם של יזמות, של המצאות ושל חשיבה מחוץ לקופסה. לא בכדי יש לא מעט חברות סטארט אפ שמי שעובד בהן עמל מבוקר עד ערב בחשיבה ובניסיון להמציא את הדבר הבא, הדבר שעדיין לא המציאו עד כה, הדבר שיעשה את ההבדל בין מה שכולנו מכירים עד כה לבין מה שיהיה לאחר שההמצאה תקרום עור וגידים. על מנת להצליח בכך אפשר להתוודע לאינספור חברות יזמות שמנסות לבחון פלחים שונים בשוק על מנת להבין מה צריך, לאיזו בעיה אין פתרון, איך להקל עוד יותר על אנשי מקצוע בתחום מסוים או איך לפשט דרך פעולה קיימת. זו בדיוק המהות של עולם ההיי טק ולרשת האינטרנט או אם תרצו, מהפכת האינטרנט יש חלק לא מבוטל בזה.
איך ממציאים את הגלגל מחדש?
כשנכנסה רשת האינטרנט לחיי היומיום חלו לא מעט שינויים בדרך שבה האנושות מתנהגת, שומרת מידע או מבצעת פעולות. הרבה נושאים הפכו למקוונים, הרבה פעולות ניתן לבצע ברשת ושירותים וירטואליים הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים של כל אחד ואחת. חברות הסטארט אפ וההיי טק עשו ועושות כל שביכולתן כדי להקל על שימוש של לקוח בממשק זה או אחר או להפוך את הביצוע להרבה יותר קל ואינטואיטיבי. לשם כך צריך גם לתת את הדעת לנושאים שונים שקשורים לאבטחת המידע ושמירה בטוחה של נתונים אישיים. הסטארטאפיסט אורי אלטר עסק בתחום זה ויש לו ידע רב שיכול לסייע לחברות בתחום הזה. אין ספק שזהו אחד הנושאים המרכזיים שכל חברה או ארגון שמציעים שירותים מקוונים חייבים לתת את הדעת עליהם, שכן הלקוחות או המשתמשים חייבים לדעת שהמידע שלהם שמור ולא יגיע לידיים הלא נכונות.
מהפכת האינטרנט- כשמוחות מבריקים נפגשים עם צורך אמיתי!
תעשיית הסטארט אפ מבוססת על מציאת רעיונות מבריקים מתוך ניתוחים אקטואליים של פלחים מסוימים בשוק. לפעמים לא צריך להיות עם תואר אקדמי או עם ניסיון רב בעבודה זו או אחרת. לפעמים הרעיונות הטובים באמת פשוט מגיעים מהשטח, מניסיון מר במצב זה או אחר, כזה שמתחיל בחלום שקט לשינוי המצב, עובר דרך השמעת הרעיון לאוזניים הנכונות והמתאימות שיכולות לקחת אותו צעד קדימה ומסתיים באקזיט, שהוא ההכרה בצורך שקיים ובמענה האמיתי שהרעיון ייתן לכל מי שזה קשור אליו. הרעיונות הטובים הם אלה שמבליחים פתאום במחשבה ויש מי שעוצר ומשמיע אותם.