בעלים של עסק קיים, ועדיין אין לכם לוגו שאומר ”זה אנחנו“? פותחים עסק ולא יודעים מאיפה להתחיל מבחינה שיווקית? עיצוב לוגו מקצועי זה בדיוק מה שאתם צריכים בכדי לבנות קו מיתוגי לעסק שלכם, בין אתם חושבים על פרסום בגוגל, הקמת אתר וקידום אורגני, ובין אם על כרטיסי ביקור.
למעשה, התפקיד של הלוגו אותו אנו עתידים לעצב הוא לשדר לקהל היעד שלנו מי אנחנו, במה אנחנו מאמינים ועוסקים, ועל איזה "גל" אנחנו משדרים. למרות שאנחנו חיים בעידן דיגטלי וכל אחד ואחת מאיתנו יכול לעצב לעצמו לוגו לעסק בעזרת אתרים ואפליקציות אונליין, אנחנו ממליצים לכם כן להיעזר בגרפיקאית או בסטודיו המתמחה בעיצוב לוגו מקצועי. ומדוע? כי בסטודיו מקצועי יש את כל הידע, הכלים והתוכנות בכדי להפוך את הלוגו שלכם למדויק בהתאמה מושלמת למסרים שאתם רוצים להעביר!
עיצוב לוגו – מה המסר שאתם רוצים להעביר?
הנה כמה דוגמאות שיסייעו לכם להבין מה הכוונה בהעברת מסר כחלק בלתי נפרד מתהליך של עיצוב לוגו מקצועי; חברה המוכרת מוצרי בטיחות לבית במטרה למנוע תאונות עם ילדים – משדרת מסר של בטיחות. דיור המייצר סביבה תומכת לקשישים מציג מסר של ביטחון, חום, אהבה וביחד. חברת ניקיון לבתים אחרי שיפוץ מעבירה מסר של חדש, נקי, רענן.
סוגים של לוגואים
דבר נוסף שכדאי שתבואו איתו מוכנים לכל מעצב או מעצבת גרפית ברגע שאתם מחליטים על עיצוב לוגו מקצועי, הוא להכיר את סוגי הלוגואים הקיימים:
- לוגו טקסט או לוגו טייפ – למעשה מדובר בלוגו המשלב במרביתו טקסט, מלל. כאשר מעצבים לוגו טקסט הרעיון הוא ללכת על אלמנטים גראפיים בסיסיים כמו קיים או גבולות שמאפשרים ליצור הרמוניה לאותיות. מתי משתמשים בלוגו כזה? למשל, כאשר שם העסק או החברה ארוך מדי ולא ניתן לקצר אותו ואז לוגו שהוא טקסט עוזר לנו לשמור על רצף ועל מראה אחיד.
- לוגו סימבול או לוגו סמל – כאן מדובר בעצם במקרה ההפוך של לוגו טקסט. כלומר, בלוגו כזה אין בכלל מילים או אותיות אלא רק דמויות או סמלים. נשתמש בלוגו כזה רק כאשר המותג שלנו מוכר ואנשים מבינים מה בדיוק המסר שאנחנו רוצים להעביר. סמל נקי, פשוט ונעים לעין יעשה עבודה שיווקית מצוינת, לפעמים אפילו יותר מאשר מלל.
- לוגו המשלב את שני הלוגואים הראשונים – שילוב בין טקסט לצורה או סמל מתאפשר ומומלץ ברוב המקרים. כי אז גם אנחנו מציגים את שם העסק שלנו וכולם יכולים להבין במי מדובר וגם מספרים סיפור יפה שמשלב בתוכו את הטקסט.
אז איך מעצבים לוגו?
ובכן, מדובר בתהליך מחשבתי יצירתי הדורש מצד אחד הבנה בשיווק וכמובן מיתוג עסקים, אך גם נגיעות של יצירתיות וצבעוניות. בשלב הראשון אנחנו מזהים מה אנחנו רוצים להעביר דרך הלוגו, כאמור אילו מסרים. בשלב הבא, אנחנו מזהים את קהל היעד שלנו. לאחר מכן, חושבים על סגנון עיצובי, צבעים, גודל ובשלב הסופי עוברים לתהליך העיצובי.