כלים חינמיים לביצוע בדיקת מיקום בגוגל

3d site ranking progress bars

איך עושים בדיקת מיקום בגוגל בחינם?

בכל פעם שאנו מבצעים במנוע החיפוש גוגל חיפוש כזה או אחר של ביטוי מסוים, אנו מקבלים שני סוגים של תוצאות. בחלק העליון של הדף ניחשף לתוצאות הממומנות – קמפיינים פרסומים שהמפרסם שילם עבור מילות חיפוש מסוימות כסף לגוגל כדי שיופיעו במיקומים הללו, ובחלק התחתון התוצאות האורגניות. הפעם בחרנו להציג בפניכם את החשיבות של תוצאות החיפוש האורגניות והמשמעות של בדיקת מיקום בגוגל.

 

למעשה, התוצאות האורגניות הן התוצאות שמעידות על כך שהאתר שלנו מקודם בצורה טובה ואיכותית עבור הגולש בהתאם לכל מיני קריטריונים המאפיינים את תהליך הקידום האורגני או קידום עסק בגוגל.

 

יכול להיות שהן מופיעות שם כי התאמצנו לבצע את כל הפעולות בהן גוגל רואה חשיבות עלינה ומשפיעות על מיקומים טובים כמו אופטימיזציה למנוע החיפוש, קישור האתר לרשתות חברתיות, הטמעת קישורים חיצוניים המובילים לאתר מאתרים מובילים, טעינה מהירה של הדפים, עמודי תוכן איכותיים או שפשוט האתר שלנו מלכתחילה נבנה בדיוק לפי כללי ה-SEO. כך או כך כדי שנוכל מצד אחד לשפר את המיקומים של מילות החיפוש הרלוונטיות לעסק שלנו עלינו מצד אחד לבצע בדיקת מיקום בגוגל ומצד שני להמשיך ולשפר את האתר שלנו מבחינת קריטריונים הקשורים לדרישות של גוגל.

 

בדיקת מיקום בגוגל – מה זה אומר?

למעשה, מדובר באחד המדדים הכי חשובים לבדיקת רמת האפקטיביות של האתר שלנו. אחד הכלים היעילים לבדיקת מיקומים נקרא ZEFO. הכלי פותח בארץ ומאפשר לנו לבצע בדיקת מיקום בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים. דרכו אנו יכולים לסרוק את התוצאות המדויקות, לבצע בדיקת מתחרים, להשוות את היסטוריית המיקומים ויש עוד כל מיני תוספות שלא קשורות ישירות לבדיקת מיקומים. כלי נוסף שפחות מתייחס לנתוני המיקומים עצמם אלא יותר לגולשים שלנו נקרא Google Search Console.

 

כלי חינמי המאפשר לנו לבדוק את המיקום הממוצע של כל חיפוש שהגולשים שלנו מבצעים. דרך נתוני הממוצעים אנו יכולים להבין את כמה האתר שלנו פועל בהתאם לחיפוש של מילות מפתח רלוונטיות וככה להבין את מגמת המיקומים. כלי נוסף הנחשב ליעיל נקרא AWR. הוא עוזר לנו לבדוק מילות מפתח וגם לבצע השוואה של הביצועים אל מול המתחרים. במקביל, אנו יכולים לבצע בדיקה של מיקומים מכל מיני מכשירים, לבדוק תוצאות מקומיות לפי אזורים, לבדוק מיקומים ברשתות חברתיות ועוד מגוון של פעולות.

 

מה אפשר לעשות כדי לשפר את המיקום של מילות מפתח ספיציפיות?

ובכן, יש כל מיני שיטות שיכולות לעזור לנו לשפר את המיקומים שלנו במנוע החיפוש גוגל. אחת מהן היא להצטרף לשירות הנקרא GOOLE MY BUSINESS – גוגל לעסק שלי. כלי באמצעותו אנו יכולים לשפר את נראות העסק בתוצאות חיפוש, להגדיל את החשיפה וגם לשפר את המיקומים. בנוסף, ניתן להשקיע בהעלאת CTR – יחס הקלקה.

 

כלומר היחס בין כמות הגולשים לבין הגולשים שהקליקו על התוצאה והגיעו לאתר. יש המון דרכים לשפר את ה- CTR שלנו כמו למשל השקעה בכותרות אותן הגולש רואה מיד, מחקר מילות מפתח על ביטויי זנב ארוכים, תיאום תוצאות ועוד.  אין ספק ששווה להשקיע בשיפור המיקומים של מילות המפתח כי זה בעצם מה שמגדיל את רמת החשיפה של האתר שלנו.

כמובן שבכל הנוגע לשיפור הדירוג בגוגל, יש להשקיע גם בנושא בניית קישורים בצורה נכונה ונבונה, ולקיים שיתופי פעולה עם בלוגים מובילים שעוסקים בתחומים דומים לשלנו.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
מאמרים נוספים

הפופולריים ביותר