כך תבצעו מחקר מילות מפתח
אי אפשר להתחיל תהליך קידום אתר במנועי חיפוש בלי מחקר מילות מפתח. המטרה של המחקר היא בעצם בעזרת כלים פשוטים שקיימים לנו ברשת להבין אילו מילות מפתח הגולשים שהם בעצם קהל היעד שלנו מחפשים והכי חשוב באיזו צורה הם קובעים את אותן המילים והביטויים.
מחקר מילות מפתח מסייע לנו להבין באיזה נושאים אנחנו רוצים להתמקד כאשר המטרה שלנו היא אחת: להגדיל את רמת התנועה באותם ביטויים ולהוביל את הגולשים ישירות לאתר שלנו. בואו ניקח דוגמא פשוטה. נניח שאנחנו מקדמים בתהליך ממוקד של קידום אורגני חנות אינטרנטית המוכרת מזרנים מכל מיני סוגים. אנחנו יודעים שהמילה הנכונה היא לפי השפה העברית היא מזרן. אבל לא משנה כמה נקדם את המילה הזו זה לא יספיק. למה? משום שאחוז גבוה מהגולשים בכלל חושבים שהמילה היא מזרון. זו הסיבה שאנחנו צריכים לקדם את שני הביטויים הללו במקביל ועוד ביטויים הקשורים לתחום הזה כמו מזרנים לילדים, מזרנים לתינוקות, מזרון זוגי, מזרן אורטופדי, מזרני ויסקו ועוד.
החשיבות של מחקר מילות מפתח בקידום אורגני
דרך הכלים הללו אנחנו יכולים להבין כמה פעמים הגולשים שלנו מחפשים ביטויים מסוימים בחודש. כלומר יכול להיות שבהקשר של הדוגמא שלנו, 500 אנשים מחפשים את הביטוי מזרן לילדים, בעוד 4,000 אנשים מחפשים בכלל מזרון לילדים. זה נתון שהוא מאוד מאוד משמעותי וככל שיותר נדייק במה שהגולשים שלנו מחפשים, ככה הסיכוי שלנו להשפיע על המיקומים שלנו עולה פלאים.
מה המטרה של מחקר מילות מפתח?
המטרה היא שבעצם נוכל לדעת אילו מילים אנחנו רוצים לקדם. איך נקדם אותן? בכל מיני דרכים. למשל, במאמרים שאנחנו כותבים לאתר שלנו. כתיבת טיפים קצרים, פוסטים, מדריכים מכל מיני סוגים המכילים מידע המבוסס על אותן מילות מפתח שמצאנו במחקר מילות המפתח יסייעו לנו במשימת כל קידום אתרים שלקחנו על עצמנו.
מדוע? משום שגוגל לוקח בחשבון תנועתיות ועדכונים באתר שלנו על בסיס קבוע ושוטף, לכן ככל שנשקיע יותר בכתיבת תוכן איכותי המכיל את מילות המפתח שקשורות למחקר שלנו, ככה זה יתרום לקידום שלנו. דבר נוסף שקשור לשימוש במחקר מילות המפתח בא לידי ביטוי בקישורים שאנחנו מטמיעים בתוך האתר שלנו וגם באתרים אחרים, חיצוניים. חשוב גם לזכור משהו נוסף. ההצלחה של הקידום תלויה מאוד ברמת התחרות בתחום הספציפי שלכם. ככל שהתחום יותר תחרותי, ככה הקידום יותר מאתגר וזה גם משהו שחייבים להתייחס אליו בבחירת המילים שאנחנו מקדמים בהתאם למחקר מילות המפתח שעשינו.
מחקר מילות מפתח – לבד או בעזרת מקדם
מכיון ומדובר בתהליך הכי חשוב והכי קריטי לכל שאר הקידום שלכם באתר, בין אם זה בלוג ובין אם קידום חנות אונליין, אנחנו ממליצים לכם להיעזר במקדם מקצועי שמבין, מכיר ויודע את כל הכלים הקיימים לאיתור מילות המפתח. מקדם מקצועי יסייע לכם לבנות תכנית אסטרטגית שיווקית הבנויה על אותן מילות מפתח שזה בעצם הבסיס לקידום אורגני מוצלח, יעיל וממוקד.